top of page
חיפוש
  • Edna Ben Simon

קארמה

עודכן: 24 באפר׳ 2019

המילה קארמה גזורה מהשורש "קרי" בסנסקריט שפרושה: לעשות או לפעול.

כל פעולה היא קארמה. למעשה פירוש המילה היא השפעת הפעולות. אנו עושים קארמה כל הזמן. כל מה שאנו עושים פיסית או מנטאלית זו היא קארמה והיא מטביע את רישומה עלינו. מבחינה מטאפיסית פרושה לפעמים – השפעת הפעולות העבר על ההווה. קארמה ורישומה הינם הכוח שמשפיע על תכונותינו . אנחנו אחראיים למה שהיננו ויש בנו את הכוח  להשיג את אשר אנו רוצים להיות.  אם אנו תוצר של פעולותינו בעבר אזי ברור שאנו יכולים להשיג את מה שאנו רוצים בעתיד ע"י פעולות בהווה.


מטרת  הפעולה היא לחשוף את כוח ההכרה הקיים בנו לעורר את הנשמה.  האדם פועל ממניעים שונים. קשה לפעול ללא מניע אנוכי.  יש הרוצים תהילה,אחרים רוצים כסף,ויש כאלה הפועלים כדי להגיע לגן עדן והם עובדים למען זה..


הקארמה יוגה מלמדת את התכלית של העשייה - פעולה והיא הפעולה עצמה. הדרך ולא התוצאה. כשאדם פועל ללא מניעים אנוכיים הוא משיג את הגמול הגבוה ביותר שקיים.חוסר אנוכיות הוא האידיאל הגבוה ביותר. האדם שמסוגל לעבוד ולפעול בלי מחשבה על העתיד,על שכר ועונש קיימת בו היכולת לההפך לבעל מוסר רב עוצמה.


לפי חכמת היוגה עלינו להיות בעלי חמלה וכל מחשבה על קבלת תמורה, תועלת אישית, עבור פעולה שאנו עושים מעכבת את ההתפתחות הרוחנית ויתרה מכך מביאה לסבל עצמי. האגו העצמי הלא מרוסן דוחף לסיפוק רצונותיו כאן ועכשיו, אך עומדת למולו הבחירה להשתחרר מהכבלים של עצמו ולפעול למען הנתינה לשמה.


78 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page